ک ل ک س ی و ن
 
 
جمعه 25 / 5 / 1391برچسب:, :: 1:51 ::  نويسنده : سهیلا افشاری

 

   
 

 

دو قطره آب كه به هم نزديك شوند، تشكيل يك قطره بزرگتر ميدهند...

 

اما دوتكه سنگ هيچگاه با هم يكی نمی شوند ! 
 
 
پس هر چه سخت تر و قالبی تر باشيم،

  

فهم ديگران برايمان مشكل تر،
 
 
 
و در نتيجه   امکان بزرگتر شدنمان نيز كاهش می یابد... 

  
 

آب در عين نرمی و لطافت در مقايسه با سنگ،

   

به مراتب سر سخت تر، و در رسيدن به هدف خود لجوجتر و مصمم تر است. 

   

سنگ، پشت اولين مانع جدی می ايستد.

  

 اما آب... راه خود را به سمت دريا می يابد. 

  

در زندگی، معنای واقعی

   

    سرسختی، استواری و مصمم بودن را،

    

  در دل نرمی و گذشت بايد جستجو كرد. 

    

گاهی لازم است كوتاه بيايی...

    

گاهی نمیتوان بخشید و گذشت...اما می توان چشمها را بست

 

 
و عبور کرد

  

  
گاهی مجبور می شوی نادیده بگیری... 

    

  گاهی نگاهت را به سمت ديگر بدوز که نبینی....

    

ولی با آگاهی و شناخت

     

وآنگاه بخشیدن را خواهی آموخت

 

 
 


 



جمعه 25 / 5 / 1391برچسب:, :: 1:35 ::  نويسنده : سهیلا افشاری

 

خداوندا به من زیستنی عطا کن تا در لحظه مرگ بر بیهودگی لحظه ای که گذشت سوگوار نباشم . . .



مي گويند روزي شيطان تصميم گرفت كه از كار خود دست بكشد . 

 

بنابراين اعلام كرد كه مي خواهد ابزارش را با قيمتي مناسب به فروش بگذارد.

 

پس وسايل كارش را به نمايش گذاشت كه شامل خود پرستي ، نفرت ، ترس، خشم، حرص، حسادت ، شهوت، قدرت طلبي و غيره مي شد. 

اما يكي از اين ابزار بسيار كهنه و كار كرده به نظر مي رسيد و شيطان حاضر نبود كه آن را به قيمت ارزان بفروشد.

 

كسي از او پرسيد (( اين وسيله گران قيمت چيست ؟ )) 

شيطان گفت : (( اين نوميدي و افسردگي است . )) 

پرسيدند : (( چرا اين همه گران است ؟ )) 

 

شيطان گفت :

 (( زيرا اين وسيله براي من بيش از ابزار ديگر موثر بوده است. هرگاه ساير وسايلم بي اثر مي شوند تنها با اين وسيله مي توانم قلب انسانها را بگشايم و كارم را انجام دهم . 

اگر بتوانم كسي را وادارم كه احساس نااميدي ، ياس،دلسردي، مطرود بودن و تنهايي كند، مي توانم هر چه كه مي خواهم با او بكنم. من اين وسيله را روي همه انسانها امتحان كرده ام و به همين دليل اين همه كهنه است . ))

 

*& *& *&*&*&*&*&*& *& *

 

لبخند بزنيد و تظاهر كنيد كه خوشحال هستيد. راست بايستيد و قامت خميده و افسرده‌وار به خود نگيريد. تحقيقات نشان مي‌دهند كه شكل‌ چهره واقعا مي‌تواند نوع احساس انسان را تغيير دهد. وانمود كردن به تجربه يك حالت عاطفي، واقعا آن حالت را در شما ايجاد مي‌كند.

 

با كسي كه دوستش داريد در مورد موضوعي لذت‌بخش صحبت كنيد. يكي از سريع‌ترين راهها براي مبارزه با افسردگي ايجاد ارتباط با ديگران (افرادي كه به آنان علاقه‌مند هستيد) است از آنان دوري نكنيد.

 



دو شنبه 21 / 5 / 1391برچسب:, :: 13:0 ::  نويسنده : سهیلا افشاری


خانه ام کو؟

        خانه ات کو؟

               آن دل دیوانه ات کو؟

                                 روزهای کودکی کو؟

                                                فصل خوب سادگی کو؟

  یادت آید روز باران گردش یک روز دیرین؟

        پس چه شد دیگر کجا رفت خاطرات خوب و رنگین؟

 در پس آن کوی بن بست در دل تو آرزو هست؟

کودک خوشحال دیروز غرق در دنیای امروز

یاد یاران رفته از یاد ...

آرزوها رفته بر باد ...

باز باران باز باران میخورد بر بام خانه بی ترانه، بی بهانه شایدم گم کرده خانه...




چهار شنبه 2 / 5 / 1391برچسب:, :: 20:2 ::  نويسنده : سهیلا افشاری

 

«آلبرت اینشتین» فیزیكدان بزرگ معاصر، در آخرین رساله‌ علمی خود با عنوان «دی اركلارونگ Die Erklarung» (به معنای بیانیه) كه در سال 1954 در آمریكا و به زبان آلمانی نوشت، اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح داده و آن را كامل‌ترین ومعقول‌ترین دین دانسته است.

 

این رساله در حقیقت همان نامه‌نگاری محرمانه اینشتین با مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی است. اینشتین در این رساله «نظریه نسبیت» خود را با آیاتی از قرآن كریم و احادیثی از كتاب‌های شریف نهج البلاغه و بحارالانوار تطبیق داده و نوشته است كه هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی‌شود و تنها این مذهب شیعه است كه احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده «نسبیت» را ارائه داده ولی اكثر دانشمندان آن را نفهمیده‌اند.
یكی از این حدیث‌ها حدیثی است كه علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اكرم (ص) نقل می‌كند كه: «هنگام برخاستن از زمین، لباس یا پای مبارك پیامبر به ظرف آبی می‌خورد و آن ظرف واژگون می‌شود. اما پس از اینكه پیامبر اكرم(ص) از معراج جسمانی باز می‌گردند مشاهده می‌كنند كه پس از گذشت این همه زمان، هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است».
اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه «نسبیت زمان» دانسته و شرح فیزیكی مفصلی بر آن می‌نویسد. اینشتین همچنین در این رساله «معاد جسمانی» را از راه فیزیكی اثبات می‌كند. او فرمول ریاضی معاد جسمانی را عكس فرمول معروف «نسبیت ماده و انرژی» می‌داند: E = M.C2 >> M = E /C2
یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره می‌تواند عینا به تبدیل به ماده و زنده شود.
اینشتین در این كتاب همواره از آیت الله بروجردی با احترام و به لفظ «بروجردی بزرگ» یاد كرده و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ «حسابی عزیز» یاد كرده است.
اصل نسخه این رساله اكنون به لحاظ مسایل امنیتی به صندوق امانات سری لندن (بخش امانات پروفسور ابراهیم مهدوی) سپرده شده و نگهداری می‌شود.

 

این رساله را پروفسورابراهیم مهدوی (مقیم لندن) ، با كمك یكی از اعضاء شركت اتومبیل‌سازی بنز و به بهای 3 میلیون دلار از یك عتیقه‌فروش یهودی خریداری كرد.
دستخط اینشتین در تمامی صفحات این كتابچه توسط خط‌ شناسی رایانه‌ای چك شده و تأیید گشته است.

 

منبع:

ghazan.iranblog.com

 



درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
هاست ویندوز">هاست ویندوز

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلکسیون و آدرس http://www.collection.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 219
بازدید ماه : 218
بازدید کل : 87775
تعداد مطالب : 81
تعداد نظرات : 100
تعداد آنلاین : 1